Pracę zdalną od wielu lat z powodzeniem stosują zachodnie firmy. Niektórzy przypominają nawet, że telepracownicy odegrali niezwykle ważną rolę po zamachach z 11 września, bo dzięki nim można było odtworzyć część dokumentacji zniszczonej w ruinach WTC. Również w Polsce ta forma zatrudnienia zyskuje na popularności. A co więcej, ma szansę stać się przyszłością naszego rynku pracy.
Potwierdza to wiele prognoz, z których jasno wynika, że do 2020 roku w krajach rozwijających się co drugi pracownik większości dużych firm będzie pracował zdalnie. W przypadku start-upów współczynnik ten będzie wynosił 70 procent.
Oczywiście nie jest to forma idealna dla każdej branży. Wiele zależy tu od charakteru stanowiska oraz infrastruktury organizacji. Ważna jest przede wszystkim elastyczność pracodawcy i dobra znajomość nowoczesnych technologii. Dlatego praca zdalna będzie idealnym rozwiązaniem np. dla rekturerów, programistów i ogólnie tzw. pracowników kreatywnych, którzy dzięki niej będą mogli wykonywać swoje obowiązki praktycznie z każdego miejsca na Ziemi.
Badanie „Rynek pracy zdalnej a oczekiwania pracowników” przeprowadzone niedawno przez Kantar TNS oraz Remote – How potwierdza, że prawie 70 procent respondentów nie ma obecnie możliwości pracy zdalnej, podczas gdy ponad połowa z nich chciałaby móc przynajmniej część obowiązków w takim trybie wykonywać.
I tu wchodzimy my. A z naszej perspektywy wygląda to tak:
Z własnego doświadczenia doskonale wiemy, że zebranie w jednym miejscu specjalistów z różnych dziedzin jest trudne. Stworzenie zgranego zespołu jeszcze trudniejsze, choć – jak wiadomo – jest to podstawa udanej współpracy. Co wobec tego zrobić, gdy idealny grafik, na którym nam zależy, mieszka w Gdańsku, a idealny copywriter – w Krakowie? Można oczywiście zostać czarodziejem i nauczyć się teleportacji, albo – co jest dużo bardziej realne, bo zdolności nadprzyrodzonych niestety nie posiadamy – wprowadzić zdalny model pracy.
Uznaliśmy, że w dobie chronicznego braku specjalistów oraz zmiany pokoleniowej praca zdalna stanowi najbardziej dla nas i tego, co chcemy robić, optymalne rozwiązanie. I właśnie na nim się skupiamy. Uważamy, że jest nie tylko innowacyjne, ale przede wszystkim efektywne i rozwojowe. Jeszcze do niedawna praca zdalna była w Polsce kojarzona głównie z osobami niepełnosprawnymi lub z freelancerami, którzy przesiadują w kawiarniach i dorabiają od zlecenia do zlecenia.
Obie te wersje należą już do przeszłości. Pracę zdalną – jak już zostało powiedziane na początku – docenia coraz więcej firm zarówno w Polsce, jak i na świecie. My jednak, zamiast się nią jedynie wspierać, uczyniliśmy z niej filozofię i podstawę naszego działania. Chcemy, by stała się naszym znakiem rozpoznawczym. Wychodzimy w ten sposób ku przyszłości, która już dziś staje się teraźniejszością.
Przy wszelkich zadaniach supportujących sprzedaż, marketing czy analizy biznesowe mogą Państwo korzystać z usług pracowników zdalnych z każdego zakątka Polski i nie tylko. My wiemy, jak to działa, i jak efektywnie korzystać z takich rozwiązań. Chętnie wdrożymy je w Państwa organizacji.